Badania nad innowacyjną płcią społeczno-kulturową łączą dwa aspekty - postrzeganie ról odgrywanych przez kobiety i mężczyzn w społeczeństwie z procesem innowacyjności i kreatywności. Innowacyjność jest podstawą rozwoju gospodarki i społeczeństwa opartych na wiedzy. W naszych badaniach skupiamy się na specyfice zachowań innowacyjnych kobiet i mężczyzn. Jeśli kobieca innowacyjność i kreatywność objawia się w odmienny sposób niż innowacyjność i kreatywność mężczyzn, i jeśli ta druga uznawana jest za wzór neutralny ze względu na płeć, w takim przypadku istnieje prawdopodobieństwo nieuwzględniania niektórych aspektów zachowań innowacyjnych i twórczych w modelach ekonomicznych i politykach wspierających innowacyjność. Niewystarczające wykorzystanie innowacyjności płci ogranicza postęp społeczny i ekonomiczny oraz uniemożliwia osiągnięcie równości kobiet i mężczyzn.
Badania nad innowacyjną płcią społeczno-kulturową łączą dwa aspekty - postrzeganie ról odgrywanych przez kobiety i mężczyzn w społeczeństwie z procesem innowacyjności i kreatywności.
Badanie specyfiki innowacyjności kobiet i mężczyzn może przyczynić się do odkrycia nowych źródeł postępu, także poprzez eliminowanie istniejących barier. Prawdopodobne jest, iż polityka państwa skierowana na promocję innowacyjności uprzywilejowuje jedną z płci. Jeżeli promowana jest innowacyjność męskiego typu, którą jednocześnie traktuje się jako wzór, kobiecy typ zachowań innowacyjnych może nie zostać dostrzeżony i wsparty, powodując, iż innowacyjność jest trudniejsza dla kobiet niż dla mężczyzn. Wprowadzenie koncepcji innowacyjnej płci społeczno-kulturowej wskaże, jakie bodźce są potrzebne, aby wypromować równość płci w obszarze innowacyjności i kreatywności.